Forum www.osiedledlugosza.fora.pl Strona Główna www.osiedledlugosza.fora.pl
Forum mieszkańców osiedla Długosza we Wrocławiu (Inter-es)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Meldunek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedledlugosza.fora.pl Strona Główna -> Aktualności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pakk




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław Długosza :)

PostWysłany: Sob 20:42, 23 Sie 2014    Temat postu: Meldunek

Mam takie pytanie związane z tematem.
Jak i gdzie załatwić formalności meldunkowe?
Czy wystarczy tylko wstępna umowa sprzedaży czy trzeba mieć akt notarialny?
Nie jesteśmy z Wrocławia dlatego proszę o jak najwięcej szczegółów.
Z góry dziękujemy. [/i]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tpr




Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:13, 24 Sie 2014    Temat postu:

Ja bazuję na informacjach zawartych na stronie [link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu obywateli RP

Polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania. Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy.

Wymagane dokumenty

wypełniony i podpisany formularz „zgłoszenie pobytu stałego”, zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca zameldowania oraz wskazanie adresu lub adresów dotychczasowego miejsca pobytu a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia;

dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość – odpis skrócony aktu urodzenia);

do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu;
Miejsce złożenia dokumentów

Urząd gminy właściwy ze względu na nowe miejsce pobytu osoby.

Termin i sposób załatwienia sprawy w organie
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba otrzymuje dokument potwierdzający zameldowanie ważny przez 2 miesiące od dnia wystawienia.

Tryb odwoławczy
Brak, czynność materialno-techniczna

Opłaty
Brak

Uwagi

zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia. Zameldowania dokonuje organ gminy właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego matki dziecka lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, a w przypadku braku miejsca pobytu stałego - organ właściwy ze względu na miejsce pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące. Zameldowanie następuje na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia, przekazanego przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który sporządził ten akt, bez konieczności wypełniania odpowiednio formularza „Zgłoszenie pobytu stałego”;

zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;

za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
art




Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:05, 24 Sie 2014    Temat postu:

Najlepiej w Centrum Obsługi Mieszkańca za naszym blokiem, za [link widoczny dla zalogowanych] :
Cytat:
COM IV al. M. Kromera 44

Czynne:

poniedziałek - piątek: 8.00-15.15
Obsługa interesantów w zakresie:

spraw meldunkowych (zameldowania na pobyt stały i czasowy, wymeldowanie z miejsca pobytu stałego i czasowego)
dowodów osobistych:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego
- wydawania gotowych dowodów osobistych (zamówionych w tym punkcie COM)
wydawana zaświadczeń z akt ewidencji ludności oraz wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
praw jazdy
rejestracji pojazdów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agaaki




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:31, 24 Sie 2014    Temat postu:

My meldowaliśmy się w w/w Centrum Obsługi Mieszkańca nie mając jeszcze ostatecznego aktu notarialnego. Wystarczy umowa deweloperska i protokół odbioru mieszkania, tylko musicie sprawdzić czy na protokole macie podany ostateczny adres mieszkania, czy jedynie nr roboczy mieszkania. My poszliśmy do Pana Marcina Doktora i dopisał nam na protokole adres. Dzięki temu nie było problemu z zameldowaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedledlugosza.fora.pl Strona Główna -> Aktualności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin