Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pakk
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Długosza :)
|
Wysłany: Śro 12:53, 11 Mar 2015 Temat postu: Rozliczenie mediów |
|
|
Witam
Chciałbym podpytać sąsiedztwo czy otrzymaliście rozliczenie mediów od naszego zarządcy i jak to u was wygląda.
U mnie wyszło że w okresie 2 miesięcy (listopad i grudzień 2014) zużyłem odpowiednio:
- ponad 8 GJ CO
- ponad 19 m3 CW
- ponad 16 m3 ZW
Natomiast jak zrobiłem porównanie obecnego stanu z tym który rzekomo był pod koniec okresu rozliczeniowego to wyszło mi za 2 miesiące i 11 dni:
- 2 GJ CO
- 4 m3 CW
- 5 m3 ZW
Wychodzi mi że w listopadzie i grudniu zużyłem 4 razy tyle co przez ostatnie ponad 2 miesiące....
Sprawdźcie jak to jest u was lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wielki
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:58, 11 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jest coś na rzeczy bo ja płaciłem rachunki w wysokości 450 zł, a teraz dostałem rozliczenie za grudzień i mam rachunek na 775 zł. Kogoś tu lekko chyba nie powiem co. Tym bardziej, że podobne kwoty 450 miałem przez cały rok prawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pakk
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Długosza :)
|
Wysłany: Śro 23:23, 11 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dlatego uprzedzamy. My do tej pory płaciliśmy 350 zł a otrzymaliśmy rachunek z niedopłatą w wysokości 700 zł - zaznaczam, iż dodatkowo mieliśmy nadpłatę za zeszły rok ponad 400 zł. Sprawdzajcie, pilnujcie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mądry
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:55, 11 Mar 2015 Temat postu: Rozliczenie od Integrum za 11-12. |
|
|
Witajcie.
Przeanalizowałem dokładnie wszystkie rachunki od dewelopera i Integrum.
Wynika z nich, że obecny zarządca wpisał do rozliczenia zużycie mediów według odczytu z początku lutego, a nie z końca grudnia. Stąd zaburzenia statystyczne u wszystkich z nas. Uważam, że jest to spore "nadużycie" i mam tu duże zastrzeżenia. Na szczęście mam swoje odczyty. Nie widzę powodu, aby kredytować zarządcę.
Ponieważ zazwyczaj te zaliczki są rozliczane w cyklach półrocznych (miesiące "grzewcze" i "niegrzewcze", to przy rozliczeniu dwumiesięcznym, kiedy oba miesiące były "grzewcze" następuje złudzenie podwyżki CO. Trzeba to jednak analizować łącznie z nadpłatą otrzymaną od dewelopera za poprzednie miesiące. Tutaj zastrzeżeń nie mam.
Poza tym zdziwiła mnie różnica w tzw. opłacie stałej CO. Deweloper naliczał prawie dwa razy mniejszą kwotę - liczoną od m2. Ta opłata była na comiesięcznych fakturach, a tutaj widać, że zarządca nalicza ją dopiero w rozliczeniu, bo nie pojawia się ona wcześniej na zaliczkach. Swoją drogą ciekawe dlaczego? Przecież jako opłata stała jest ona przewidywalna. Nie jest też podany sposób jej naliczenia. U dewelopera to było 0,47 netto (0,58 brutto) za m2. Teraz mam 0,92 brutto za m2 (ale być może jest inaczej naliczana). Zerknijcie proszę, jak to wygląda u was.
Ponadto ja też mam problem z ciepłą wodą, zużywam jej bardzo dużo, chociaż tak naprawdę leci zimna. Tak jest wtedy, kiedy wstaję wcześnie rano. A zimy nie ma. Strach pomysleć, co będzie, jak zima będzie "normalna".
Wysłałem reklamację do Integrum. Zobaczymy co odpowiedzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wielki
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:18, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ja już dzwoniłem i te stany co są wpisane w rozliczenie to są lutego. Na pytanie dlaczego w takim razie wpisany jest 31 grudzień 2014 pan odpowiedział, że tak musieli wpisać bo ktoś od odczytywania liczników miał mały poślizg. Mają wysłać dodatkowe pismo ze sprostowaniem.
Krótko rzecz ujmując zaliczki policzyli za dwa miesiące, a zużycie za 4. Jak policzyłem wszystko to mam 4 zł niedopłaty za ten okres. Więc nie ma stresu, tylko jak taka nie ogarnięta ekipa tym zarządza to jakieś żart. 30 marca jest zebranie i wydaje mi się, że to chyba dobry moment na wybranie nowego zarządcy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wielki dnia Czw 9:40, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mądry
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:24, 12 Mar 2015 Temat postu: Rozliczenie |
|
|
Wielki - a czy mógłbyś sprawdzić jaka wychodzi Ci stawka za m2 w opłacie stałej na rozliczeniu od Integrum (u mnie 0,92/m2/miesiąc)? Poza tym zerknij jak możesz na rozliczenia (paski), z których masz nadpłatę od dewelopera, bo wydaje mi się, że Inter-Es naliczał 38,93/1GJ brutto, a Integrum 56,20/1GJ. Dziwna różnica, bo przecież to ten sam okres grzewczy.
Dostałem też informację z Integrum, że zaproponują na zebraniach nastepujące stawki brutto:
Opłata stała 1,25/m2 (u dewelopera 0,58/m2)
Opłata zmienna 56,23/1GJ (u dewelopera 38,93/1GJ)
Czy ktoś ma pojęcie, skąd takie dysproporcje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
o.n.a
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:43, 12 Mar 2015 Temat postu: Integrum |
|
|
Na zebraniu trzeba poprostu odwołac tego zarzadce bo widze ze to wszystko idzie w złym kierunku mialo byc taniej a jest drożej....bedzie i tak ze za 50m2 oplaty beda ksztalotowaly sie na poziomie 700 zł...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tpr
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:03, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Na bank trzeba im dać do zrozumienia, że takie numery nie przyjadą. Zapowiada się ciekawe zebranie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
furbo
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:12, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
A o której i gdzie będzie zebranie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mądry
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:00, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Otrzymałem od Integrum odpowiedź, że "wygląda na to, że deweloper obciążał nas połową stawki". Ale oni nie wiedzą dlaczego. Trochę nie wierzę w to, że Inter-Es był taki dobroduszny finansowo.
Przeanalizowałem zatem kolejne stawki brutto Integrum/InterEs:
Energia wspólna 0,64/m2 (deweloper 0,39/m2) - moim zdaniem to lekkie przegięcie. Nie dostaliśmy żadnego rozliczenia energii wspólnej, może będzie później.
Utrzymanie czystości 0,48/m2 (dweloper 0,49/m2) - więc to samo
Sprawy techniczne łącznie 0,81/m2 (deweloper 0,34/m2) -nie wiem, ale jestem w stanie zrozumieć, że może trzeba to było podwyższyć.
Trzeba jednak dodać, że w stosunku do dewelopera Integrum pobiera dużo mniej za zarządzanie:
Zarządzanie 0,45/m2 (deweloper 0,80/m2) - tutaj rzeczywiście jest taniej. Niby są tańsi, ale ogólnie wszystko wypada drożej.
Za ubezpieczenie budynku płacimy 0,14/m2. W poprzednim, podobnym bloku płaciłem 0,09/m2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tpr
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:28, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
furbo napisał: |
A o której i gdzie będzie zebranie? |
p. Brzazgacz mejlowo zapewnił, że poinformuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wielki
Dołączył: 13 Sty 2014
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:35, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jest koleiny problem, który wyszedł bo głębszej analizie. Deweloper od zużycia CO odliczał podgrzanie wody, a oni tego nie zrobili i w związku z tym za podgrzanie wychodzi na tych ich rozliczeniach podwójna opłata. Z tego co wiem to deweloper po kontakcie z naszym zarządcą będzie chciał również ich odwołać. Niestety oni chyba za bardzo nie ogarniają tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Człowiek - Sąsiad
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:55, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Wystarczy, że ogarną, że ich odwołujemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mądry
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:42, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Z moich kontaktów z zarządcą wyłania się kolejny poważny gniot. Chodzi o to jak rozliczane są między nami koszty części wspólnych. Moim zdaniem powinny być one rozliczane według udziałów, które każdy z nas ma zapisane w akcie notarialnym (i w księdze wieczystej). Tak chyba mówi ustawa i tak też robił deweloper na swoim rozliczeniu (pierwsza pozycja/komórka na pasku rozliczeń).
Integrum zastosowało sobie natomiast własny przelicznik, który zawsze będzie kontrowersyjny i traktowany jako widzimisię. Uważam zatem, że powinniśmy pozostać przy współczynniku wyrażonym w akcie. Co ciekawe, nigdzie w rozliczeniu nasz udział nie został wskazany, co też jest śmieszne bo przecież to jest podstawa do rozliczeń.
Jednak nawet jak zastosuję przeliczniki podane przez zarządce, to i tak nie zgadzają się kwoty na rozliczeniu (chodzi mi o opłatę stałą CO). Ta kwota jest wzięta z czapy.
Gdybyśmy mieli ich odwołać, to trzeba chyba mieć jakąś sensowną alternatywę. Może ktoś ma?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
m.rumak
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:17, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Witam,
Mamy podobny problem z tzw "niedopłatą". A pan Brzazgacz nie raczył odpisać na proste pytanie zawarte w mailu - skąd taka dysproporcja w zużyciu wody i ogrzewaniu. Na chwilę obecną zdecydowaliśmy nie płacić niedopłaty.
Co do odwołania Zarządcy to mamy już przynajmniej 3 powody:
- wpadka na samym początku przejęcia zarządzania naszym blokiem, kiedy to nie zdążyli wyrobić regonu, numeru kont itd (w związku z tym płatności były opóźnione) - pan Brzazgacz bardzo przepraszał za zaistniałą sytuację,
- wpadka z firmą, która zajmuje się czyszczeniem garażu (firma ewidentnie nie ogarnia czyszczenia garażu i jeździła na poprawki poprawek czyszczenia), również usłyszałam kilkukrotne przeprosiny mailowe i telefoniczne - gdyż wyczyszczenie naszych miejsc postojowych zajęło firmie - 4 przyjazdy do sprzątania
- wpadka z firmą odczytującą liczniki (i znowu przeprosiny).
Jak dla mnie za dużo tych przeprosin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|